Dunaföldvár | A Híd és környéke
1945 - 1955 | híd | Forrás:fortepan | Fotó:fortepan
Speci | 2012-02-08 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Dunaföldvár | A Híd és környéke
1945 - 1955 | Híd | Forrás:fortepan | Fotó:fortepan
Speci | 2012-02-08
Dunaföldvár | A Híd és környéke
1945 - 1955 | híd | Forrás:fortepan | Fotó:fortepan
Speci | 2012-02-08
Dunaföldvár | A Híd és környéke
1945 - 1955 | Híd | Forrás:fortepan | Fotó:fortepan
Speci | 2012-02-08
Dunaföldvár | A Híd és környéke
1965 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-02-09

Dunaföldvár | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Nincs találat

A Híd és környéke

Cím: Dunaföldvár 52
GPS: 46.808969 - 18.930722
Építés éve: 1928 - 1930
Tervezte: Kossalka János
Kivitelezte: Kovács Alajos
HRSZ:
Beküldte: Speci
2012:02:08 22:29

A dunaföldvári Beszédes József híd híd és környéke

A Beszédes József híd Dunaföldvárnál köti össze a Dunántúlt az Alfölddel. A köznyelv hívja még dunaföldvári vagy egyszerűen földvári hídnak is. Az 1560,55 folyamkilométernél található, a hídnyílás magasága 8,85 méter, a hajózható hídnyílás szélessége 74 méter.

A híd a Duna mentén futó 6-os és a Kecskemétre tartó 52-es utat köti össze, ezáltal jelentős csomóponttá téve a várost.

A híd 19281930 között épült. Tervezője a nyilvános pályázat nyertese, Kossalka János műegyetemi tanár, építésvezetője a helyszínen Kovács Alajos kir. mérnök volt. A hidat 1930. november 23-án avatták fel.[1] Az eredetileg csak közúti forgalomra tervezett acélrácsos híd a Dunaföldvár–Solt-vasútvonal megépítésével 1940-től vasúti forgalmat is lebonyolított.

1944. november 14-én a visszavonuló német csapatok felrobbantották. A háború utáni újjáépítés irányítója Faber Gusztáv volt, aki egyetemi évei alatt Kossalka professzor tanszékén dolgozott. Egyes vélemények szerint az első építkezést is ő irányította.[2]

A hidat az 1980-as években átfestették, síncserét is végeztek, majd 20002001-ben teljesen felújították, ekkor szűnt meg rajta a vasúti közlekedés. A vasúti pályát felszedték, az úttest aszfaltburkolatot kapott, az északi oldalon gyalogjáró, a délin kerékpárút készült. Az építkezés során másfél ezer tonna acélszerkezetet használtak fel, a beruházás összesen 3,8 milliárd forintba került. A megújult híd hossza 492 m, szélessége 13,2 m.[3]

Nevét a reformkori vízszabályozásokat irányító Beszédes Józsefről kapta, aki Dunaföldváron halt meg és a helybeli temetőben nyugszik.

Wikipédia





Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek