Budapest | Erzsébet híd építése
Erzsébet híd építése | Forrás:Foto Fortepan
leguan | 2010-09-02 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest | Erzsébet híd építése 1900 körül | Forrás:Preisich Gábor: Budapest városépítésének története II., Műszaki 1964.
leguan | 2012-11-07
Budapest | Erzsébet híd építése 1900 körül felállványozva | Forrás:Fortepan, adományozó: Magyar Földrajzi Múzeum | Fotó:Erdélyi Mór cége
leguan | 2015-09-14
Budapest | Erzsébet híd építése 1901-ben, építés közben
leguan | 2010-12-22
Budapest | Erzsébet híd építése 1903-ban
leguan | 2010-12-05
Budapest | Erzsébet híd építése 1907-ben
leguan | 2010-12-06
Budapest | Erzsébet híd építése az 1945-ös felrobbantás után megmaradt, és az újjáépítésig így álló pesti pilon | Forrás:Fortepan
leguan | 2012-10-26
Budapest | Erzsébet híd építése az 1945-ben felrobbantott lánckamrák bontása (a négy közül csak a budai déli lánckamrában - a képen elől - lévő töltet robbant fel)
leguan | 2010-12-06
Budapest | Erzsébet híd építése Az Erzsébet híd előkészítése 1899-ben
Szucsi | 2010-09-06

Budapest | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Erzsébet híd
Erzsébet híd

Erzsébet híd építése

Cím: Erzsébet híd
GPS: 47.490645 - 19.048748
Építés éve: 1902 - 1902
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: leguan
2010:09:02 15:38

Az 1896-os esztendőben Ferencz József egy új híd megépítését rendelte el. A nemzetközinek kiírt pályázatra összesen 43 terv érkezett be, de egyiket sem fogadták el kivitelezésre. A terveket végül Czekelius Albert és Kherndl Antal készítette el, s a hidat az 1898-ban meggyilkolt Erzsébet királynéról nevezték el, s budai oldalánál szobrot is emeltek emlékének.  Az építezést 1897-98-ban kezdték meg. A híd a maga idejében műszaki szenzációt keltett, mivel egyetlen, 290 m hosszú nyílással ívelt át a Dunán, vagyis függőhíd. Architektúráját Nagy Virgil tervezte. A láncszerkezetű híd szecessziós díszítést kapott.

1902-ben a terhelés, valamint a Gellérthegy lábánál fakadó hőforrások hatására képlékennyé vált a budai oldal lánckamráinak bitumenes szigetelése, ezért a budai pillér 33 mm-t csúszott a Duna irányába. Miután ezt tehermentesítették, gondoskodtak a függőleges terhelésről , az építkezést 1903-ra befejezték.

Az építéskor elhelyezték a villamos alsóvezetékes vágányait is, de ezen a közlekedés csak tíz évvel később, 1914. augusztus 14-én indulhatott meg.





Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek