- A malom 1956-os... [kugi]
- A malom 1924-es... [kugi]
- További képek és... [kugi]
- A balról látható... [kugi]
- Kedves Róbert!... [Kurucles]
- Köszi! Sajnálom! [Ády]
- Lebontották és a h [Kimster20]
- Tinódi utca 1. –... [visuo]
- Soroksári út... [visuo]
- 1909-ben tervezték... [visuo]
Erzsébet híd építése
2010:09:02 15:38
Az 1896-os esztendőben Ferencz József egy új híd megépítését rendelte el. A nemzetközinek kiírt pályázatra összesen 43 terv érkezett be, de egyiket sem fogadták el kivitelezésre. A terveket végül Czekelius Albert és Kherndl Antal készítette el, s a hidat az 1898-ban meggyilkolt Erzsébet királynéról nevezték el, s budai oldalánál szobrot is emeltek emlékének. Az építezést 1897-98-ban kezdték meg. A híd a maga idejében műszaki szenzációt keltett, mivel egyetlen, 290 m hosszú nyílással ívelt át a Dunán, vagyis függőhíd. Architektúráját Nagy Virgil tervezte. A láncszerkezetű híd szecessziós díszítést kapott.
1902-ben a terhelés, valamint a Gellérthegy lábánál fakadó hőforrások hatására képlékennyé vált a budai oldal lánckamráinak bitumenes szigetelése, ezért a budai pillér 33 mm-t csúszott a Duna irányába. Miután ezt tehermentesítették, gondoskodtak a függőleges terhelésről , az építkezést 1903-ra befejezték.
Az építéskor elhelyezték a villamos alsóvezetékes vágányait is, de ezen a közlekedés csak tíz évvel később, 1914. augusztus 14-én indulhatott meg.
Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!