Budapest | Margit híd
1876-ban, a szigetre levezető hídrész építése (1900) előtt | Forrás:Gerő László: Pest Buda építészete az egyesítéskor, Műszaki 1973.
leguan | 2013-03-06 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest | Margit híd1904 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1900 - 1909 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-07-19
Budapest | Margit híd1910 - 1910 | 1910 körül a híd szigeti bejárója
leguan | 2010-12-17
Budapest | Margit híd1913 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-01-31
Budapest | Margit híd1916 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1917 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2014-03-18
Budapest | Margit híd1917 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1918 | | Forrás:old-time-budapest-blogspot.com
multbanezo50 | 2013-03-06
Budapest | Margit híd1910 - 1919 | Érdekes kép! Olyan mintha hiányozna a Margitsziget. | Forrás:k
Ády | 2012-06-16
Budapest | Margit híd1920 - 1929 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1920 - 1929 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1932 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-05-21
Budapest | Margit híd1930 - 1939 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-12-16
Budapest | Margit híd1935 - 1939 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-02-16
Budapest | Margit híd1940 - 1945 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-01-26
Budapest | Margit híd1945 |
Ády | 2010-12-16
Budapest | Margit híd1946 | Háttérben a Manci híd | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1946 - 1946 | | Forrás:Saját - Magyarország könyv
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1947 | November 16 | Forrás:profilia.hu
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1950 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-03-22
Budapest | Margit híd1950 - 1959 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2010-01-13
Budapest | Margit híd1957 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1957 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-11-14
Budapest | Margit híd1960 - 1969 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-12-23
Budapest | Margit híd1960 - 1969 | | Forrás:képeslap
Ády | 2012-01-16
Budapest | Margit híd1960 - 1969 | A Parlament tetejéről | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1960 - 1969 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-12-01
Budapest | Margit híd1961 | | Forrás:Saját - Budapest könyv
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1963 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1964 | | Forrás:képeslap saját gyűjteményből
multbanezo50 | 2012-06-26
Budapest | Margit híd1964 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-11-26
Budapest | Margit híd1967 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-11-14
Budapest | Margit híd1971 | | Forrás:képeslap
Ády | 2010-12-03
Budapest | Margit híd1970 - 1979 | | Forrás:fortepan.hu
Ády | 2011-03-20
Budapest | Margit híd szigeti bejáró a szigetről 2011-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-11-13
Budapest | Margit híd2012 | Budáról | Forrás:saját | Fotó:Szűcs János
szucsjanek | 2012-10-18
Budapest | Margit híd2012 | A frissen felújított híd... | Forrás:saját | Fotó:Szűcs János
szucsjanek | 2012-10-18
Budapest | Margit híd2012 | | Forrás:saját | Fotó:Szűcs János
szucsjanek | 2012-10-18
Budapest | Margit híd2012 | A vízről... | Forrás:saját | Fotó:Szűcs János
szucsjanek | 2012-10-18
Budapest | Margit híd2012 | A felújított híd esti fényben | Forrás:Magyarország képalbum | Fotó:Májinka András
multbanezo50 | 2013-03-06
Budapest | Margit híd1874 - 1875 |
Millati | 2014-02-25
Budapest | Margit híd a Margit híd és környezetének terve | Forrás:Vasárnapi Újság 1874. 24.
leguan | 2015-08-13
Budapest | Margit híd az 1947-es újjáépítésnél állványozás a főtartók beemeléséhez | Forrás:Budapest folyóirat 1947. 10. szám | Fotó:Zádor István rajza
leguan | 2015-12-26
Budapest | Margit híd két daru beemeli az egyik főtartó ívet | Forrás:Budapest folyóirat 1947. 10. szám | Fotó:Zádor István rajza
leguan | 2015-12-26
Budapest | Margit híd munka a pilléren | Forrás:Budapest folyóirat 1947. 10. szám | Fotó:Zádor István rajza
leguan | 2015-12-26
Budapest | Margit híd a Margit híd pesti oldala a Margitszigetről nézve | Forrás:Budapest folyóirat 1947. 10. szám | Fotó:Zádor István rajza
leguan | 2015-12-26

Budapest | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Margit-híd
Margit híd

Margit híd

Cím: Margít híd
GPS: 47.514824 - 19.041967
Építés éve: 1876 - 1876
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2010:01:13 12:08

A Margitsziget fejlődésében, fejlesztésében alapvetően 1867 májusa jelentette a fordulópontot. Ekkor bukkant ugyanis Zsigmondy Vilmos bányamérnök, a hazai artézi vizek és gyógyforrások neves kutatója az 1200 méteres mélységből feltörő, 43 °C-os gyógyvízre. Megszületett az elképzelés, amely a sziget fürdőszigetté való fejlesztését irányozta elő. Tervbe vették a mindaddig három egymástól különálló sziget, a Festő-, a Fürdő- és a Nyulak szigetének egyesítését.

Nagy problémát jelentettek az áradások, amelyek a szigetet időről-időre vízzel és iszappal borították be. Ennek kiküszöbölésére az eredetileg 102,5 méteres tengerszint feletti magasságon elterülő szigetet feltöltéssel 104,85 méter magasságra emelték. Hamarosan megépült a gyógyfürdő, mellette éttermek, villák és két hotel, a Kis- és a Nagyszálló is.

A székesfőváros második állandó hídját, a Margit hidat egy 1870-ben kiírt nemzetközi tervpályázat alapján a francia Societé de Construction de Batignoles építette meg. Az Ernest Gouin mérnök tervezte szerkezetet 1876. április 30-án adták át a forgalom számára. A sziget viszont 1900-ig továbbra is csak vízi úton, csónakkal vagy hajóval volt megközelíthető. Az 1899. évi VII. törvénycikk rendelte alapján ugyanis csak ekkor készült el az ún. szárnyhíd, amely a Margit hidat annak 30 fokban megtört tengelyvonalánál összeköti a Margitszigettel. Ennek előfeltétele volt, hogy a Margitsziget déli csücskén található, akkor még mindig különálló kis (Festő) szigetecskét egyesítsék a nagy szigettel.

A jelenleg meglehetősen rossz állapotban lévő, felújításra váró hidat a 20. század során több alkalommal javították, illetve átépítették. 1920-ban a fakocka burkolatot a nagy igénybevételnek jobban ellenálló kőkockásra cserélték. 1935 és 1937 között Dr. Mihailich Győző műegyetemi tanár tervei alapján a hidat, pontosabban a pilléreket és a kocsipályát kiszélesítették, és korszerűsítették a világítást is. A második világháborús pusztítást követően 1948 nyarán indulhatott meg újra a forgalom a híd teljes területén. Az új híd terveit a Ganz és Társa Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt. hídosztályán dolgozó Papp János, Venetianer László és Kováts Oszkár mérnökök készítették. A legutolsó javításokat, amely elsősorban a hídpályát érintette, 1978-ban végezték el a Hídépítő Vállalat kivitelezésében Csölle Endre és Kozma Károly elképzelései alapján. F: geographic.hu




Budapest...

Budapest egyesítésének idejére az akkor létezett egyetlen Duna-híd, a Lánchíd már nem volt elégséges. Korabeli érvelés szerint: "A fővárosi forgalom naponként növekedőben van. A ....  gőzösök  .... évenként négy millió személyt szállítnak; .... a lánczhidon külön több mint tíz millió gyalogos, s egy millió könnyű- s 300,000-nél több terhes szekér, s mintegy 20,000 lábas jószág fordul meg."

A Margit híd (akkor: margit-szigeti híd) építését  az 1870. évi X. törvény írta elő, a kiírt pályázatra  46 terv érkezett, ezek közül 17 pályázó 23 tervét vizsgálták meg részletesebben. Az első díjat "Parisból Gouin Ernő nyerte el". Az építés 1872. tavaszán indult meg, a forgalom megnyitását 1874  végére, a teljes elkészülést 1875 nyarára tervezték.

A híd tervezéséhez és felépítéséhez kapcsolódott a  Margitsziget jelentős átformálása, valamint a pesti és budai  dunapartok  feltöltése és kikövezése.



Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek