- A malom 1956-os... [kugi]
- A malom 1924-es... [kugi]
- További képek és... [kugi]
- A balról látható... [kugi]
- Kedves Róbert!... [Kurucles]
- Köszi! Sajnálom! [Ády]
- Lebontották és a h [Kimster20]
- Tinódi utca 1. –... [visuo]
- Soroksári út... [visuo]
- 1909-ben tervezték... [visuo]
XVI. kerület Nógrádverőce út
XVI. kerület Szurmay Sándor fasor
Mátyásföldi repülőtér
2013:01:03 18:05
A mátyásföldi repülőtér az első állandó repülőtér volt Budapest térségében.
A Magyar Általános Gépgyár (MÁG) 1916-ban létesült repülőgépgyártó és repülőgép-motorgyárához egy 80x20 méteres repülőgépszerelő hangár és egy 900x800 méteres füvesített repülőtér tartozott. 1918 júliusában indult innen a Bécs-Budapest közti rendszeres légi járat. A trianoni békeszerződés következtében a MÁG-nál levő teljes repülőanyagot megsemmisítették, azonban a repülőtér az 1922-ben alakult Magyar Légiforgalmi Társaság használatában fennmaradhatott. Belföldi (Kaposvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen) és nemzetközi (francia-román, német, majd 1931-től olasz és osztrák légitársasággal).
A trianoni békeszerződés tilalmai ellenére a repülőteret fokozatosan a magyar légierő titkos bázisává fejlesztették és ennek következtében 1937-től a polgári és a sportrepülés Budaörsre került át. A második világháborút átvészelt repülőteret a Szövetséges Ellenőrző Bizottság gépei használták. 1948-tól kiképzőszázad működött itt. A mátyásföldi szovjet laktanyából családjával együtt 1956 októberében elhurcolt Nagy Imre miniszterelnököt a mátyásföldi repülőtérről vitték el a szovjet gépek.
Jelenleg csak a rádiótávirányítós repülőmodellek repítésére használható. A hangárt lebontották.
Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!