Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás
még végállomás az 1880-as években | Forrás:képeslap
leguan | 2012-02-03 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás1910 - 1919 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-06-29
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás1917 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2012-02-11
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás1926 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2012-02-04
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás1976 | | Forrás:képeslap
Ády | 2013-01-04
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás1960 - 2010 | Akkor és Most | Fotó:Ády
Ády | 2011-06-29
Budapest XII. kerület | Fogaskerkű Svábhegy állomás a megnyitáskor, még gőzmozdonnyal | Forrás:Vasárnapi Újság 1874. 25.
leguan | 2015-05-10

Budapest XII. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Nincs találat

Fogaskerkű Svábhegy állomás

Cím: Svábhegy
GPS: 47.497556 - 18.989563
Építés éve:
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2010:01:29 11:59

...Az 1871-ben megnyitott első európai fogaskerekű vasút, a Vitznau–Rigi-vasút tervezője és építője, Niklaus Riggenbach, az Internationale Gesellschaft für Bergbahnen nevű bázeli társaság nevében 1873-ban kérelmezte a Svábhegyre vezető fogaskerekű vasút építését. A vasútvonal építése az engedélyokirat 1873. július 3-án kelt kiadása után azonnal megkezdődött. A kivitelezési munkák irányítója a svájci származású, Cathry Szaléz Ferenc volt, aki a ma is álló villáját a vasút közelében építette. Az egy évig tartó vasútépítési munkák követően, mindössze öt évvel a világ első közforgalmú fogaskerekű vasútjának átadása után, az első szerelvény 1874. június 24-én, délután 4 órakor közlekedett...

...A megnyitáskori hegyi végállomáson, a Svábhegyen, az állomásépület csarnoka a vágányt is lefedte. Figyelemre méltó, hogy az akkori vasútépítési szokásoktól eltérően az utasperonok szintjét a vágányhoz képest kiemelték, az utasok kényelmes beszállásának érdekében. A budai hegyekben szaporodó villák következtében tovább növekedett a fogaskerekű vasút forgalma, ami vonzóvá tette a vasútvonal meghosszabbítását...
...A Svábhegytől a Széchenyi-hegyig tartó vonalszakaszt 1890. május 17-én nyitották meg, így a vasútvonal hossza 3733 m-re nőtt, az új végállomás szintkülönbsége 315 m lett...
Forrás: hu.wikipedia.org

 




A budai hegyekben...

A budai hegyekben szaporodó villák következtében tovább növekedett a fogaskerekű vasút forgalma, így 1890-ben meghosszabbították a vonalat a Széchenyi-hegyig. Vagyis az 1910-19 időszakban már nem volt végállomás

Javítottam!

Javítottam!


Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek