- 1909-ben tervezték... [visuo]
- Az államosított... [kugi]
- 1856-os újságcikk... [kugi]
- Néhány érdekes... [kugi]
- Ez nem szamárság,... [Ády]
- ezt a... [tiborpapa]
- A templombelső... [kugi]
- A templom... [kugi]
- Az épületet... [Ády]
- Újjászületett az [Ády]
Fogaskerkű Svábhegy állomás
2010:01:29 11:59
...Az 1871-ben megnyitott első európai fogaskerekű vasút, a Vitznau–Rigi-vasút tervezője és építője, Niklaus Riggenbach, az Internationale Gesellschaft für Bergbahnen nevű bázeli társaság nevében 1873-ban kérelmezte a Svábhegyre vezető fogaskerekű vasút építését. A vasútvonal építése az engedélyokirat 1873. július 3-án kelt kiadása után azonnal megkezdődött. A kivitelezési munkák irányítója a svájci származású, Cathry Szaléz Ferenc volt, aki a ma is álló villáját a vasút közelében építette. Az egy évig tartó vasútépítési munkák követően, mindössze öt évvel a világ első közforgalmú fogaskerekű vasútjának átadása után, az első szerelvény 1874. június 24-én, délután 4 órakor közlekedett...
...A megnyitáskori hegyi végállomáson, a Svábhegyen, az állomásépület csarnoka a vágányt is lefedte. Figyelemre méltó, hogy az akkori vasútépítési szokásoktól eltérően az utasperonok szintjét a vágányhoz képest kiemelték, az utasok kényelmes beszállásának érdekében. A budai hegyekben szaporodó villák következtében tovább növekedett a fogaskerekű vasút forgalma, ami vonzóvá tette a vasútvonal meghosszabbítását...
...A Svábhegytől a Széchenyi-hegyig tartó vonalszakaszt 1890. május 17-én nyitották meg, így a vasútvonal hossza 3733 m-re nőtt, az új végállomás szintkülönbsége 315 m lett...
Forrás: hu.wikipedia.org
Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!
A budai hegyekben szaporodó villák következtében tovább növekedett a fogaskerekű vasút forgalma, így 1890-ben meghosszabbították a vonalat a Széchenyi-hegyig. Vagyis az 1910-19 időszakban már nem volt végállomás
Javítottam!