- A malom 1956-os... [kugi]
- A malom 1924-es... [kugi]
- További képek és... [kugi]
- A balról látható... [kugi]
- Kedves Róbert!... [Kurucles]
- Köszi! Sajnálom! [Ády]
- Lebontották és a h [Kimster20]
- Tinódi utca 1. –... [visuo]
- Soroksári út... [visuo]
- 1909-ben tervezték... [visuo]

1900 - 1910 | a Deák téri lejáró kioszk | Forrás:Medveczki Ágnes: A millenniumi földalatti vasút - Közlekedési Dokumentációs Vállalat, 1975.
leguan | 2010-02-07 Nagy kép
Millenniumi földalatti vasút lejáróházai
2010:02:07 21:46
A földalatti vasút állomásainak lejáróházai az 1894-es tervezést követően 1895-96-ban épültek. A legdíszesebb a Deák-téri volt. Középső része kioszk, a lejárat a két oldalszárnyban, kupolája bádoggal fedett, oldala cink-ornamentikával borított. Tervezte: Brüggemann György. Lebontották 1925-ben. A Gizella-tériek oldalait vasvázak közé iktatott színes pirogránit téglákkal díszitették, tetejüket pirogránit lemezekkel fedték (mindkettőt a Zsolnay gyár készítette, egyébként a peronokat burkoló barna és fehér csempéket is).
Tervezte: Schickendanz és Herczog). Lebontották 1911-ben. A többi megálló: Váczi krt. (Bajcsy-Zs. út), Vörösmarty u., Bajza u., Aréna u. (Hősök tere) lejáróházai egyszerűbb kivitelűek voltak, az Opera (és a vele szembeni Derschler-palota) elé nem épült ház, hogy ne takarja a szép épületeket.
Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!