- A malom 1956-os... [kugi]
- A malom 1924-es... [kugi]
- További képek és... [kugi]
- A balról látható... [kugi]
- Kedves Róbert!... [Kurucles]
- Köszi! Sajnálom! [Ády]
- Lebontották és a h [Kimster20]
- Tinódi utca 1. –... [visuo]
- Soroksári út... [visuo]
- 1909-ben tervezték... [visuo]
Soroksári út 24
Soroksári út 1-5.
Soroksári út 18.
Soroksári út 164.
Soroksári út 114.
Közvágóhíd
2011:09:13 20:43
A kiegyezést követően, 1867-68-ban született az elhatározás, hogy megszüntetve Pesten a magánvágóhidakat, helyettük – a város felügyelete alatt álló – közvágóhidat létesítsenek. A középület terveit Julius Hennicke porosz királyi mérnök készítette. . Maga az építkezés 1870 tavaszán kezdődött meg, megelőzően nagy feltöltési munkákat kellett végezni a Duna közeli építkezéshez, közben pedig megteremtették a vasúti összeköttetést is (így az állatállomány nem lábon, hanem levágva lett Bécsbe szállítható). A Közvágóhidat végül 1872. július 27-én adták át ünnepélyes keretek között a város tisztségviselői.
A főkapu két oldalát Reinhold Begas berlini szobrász által készített két értékes kőszobor díszítette, egy bivalyt és egy bikát ábrázoló alakkal (amiket később fémből öntöttek ki). A Közvágóhíd teljes területét lekövezték és útját kettős fasorral ültették be. Épületei közül a legjellegzetesebb a gépház feletti víztorony, előhomlokzatán Pest város címerével. A számtalan üzemépület mellett legfontosabb szerepet hatalmas hűtőháza töltötte be.
(A közelében 1897-1902 között, hasonló építészeti megfogalmazással és kialakítással épült fel a sertésvágóhíd.)
Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!