Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd
1914 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-08-28 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd | Forrás:Képeslap
Ády | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2004-ben | Forrás:panoramio.hu | Fotó:metros.hu
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2006-ban | Forrás:Wikimedia commons | Fotó:Kovács Ádám
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd2008 | a bontás előtt néhány nappal | Forrás:saját fotó | Fotó:smenasl
smenasl | 2011-12-04
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2008-ban még a régi K-elemek | Forrás:Wikimedia commons | Fotó:kozeg
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2008-ban a régi elemek kiemelése | Forrás:Wikimedia commons | Fotó:Ps-6
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2008-ban a régi elemek már uszályokon | Forrás:panoramio.hu | Fotó:Szulmann
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd 2008-ban az új elemek szállítása Csepelről | Forrás:iho.hu | Fotó:Szánthó Géza
leguan | 2012-02-11
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd2008 | épül az új szerkezet | Forrás:saját fotó | Fotó:smenasl
smenasl | 2011-12-04
Budapest IV. kerület | Újpesti vasúti híd az új híd 2009-ben | Forrás:jovo_technikaja.abbcenter.com
leguan | 2012-02-11

Budapest IV. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Káposztásmegyer II. lakótelep
IV. kerület Külső Szilágyi út

Újpesti vasúti híd

Cím: IV. kerület 2
GPS: 47.560335 - 19.077350
Építés éve: 1896 - 1955
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2011:08:28 13:25

Az újpesti vasúti híd (hivatalos nevén Északi összekötő vasúti híd) meglehetősen hányatott sorsú műtárgy volt. Eredeti, 1896-os építésű szerkezetéből a második világháború utánra jóformán csak a pillérek maradtak meg, mert kiemelt célpont lévén 1944-ben folyamatosan bombázták.

A háború után meglehetősen vontatottan haladt az újjáépítése. Lassacskán azért kiemelték a roncsokat, helyreállították a lerobbantott hídfőket és mederpilléreket, ám a Dunába taszított felszerkezet teljesen használhatatlanná vált. Így a még utolsó épen maradt szegmensét is lebontották, és egy Sió-hidat emeltek belőle Simontornyánál. Az acélszerkezet pótlására végül szükségmegoldás született: nem gyártottak újat, hanem a Déli összekötő vasúti híd felújítása során szükségtelenné vált, valamint a hadsereg raktáraiban tartalékot "K" rendszerű hídelemekből rakták össze, akár egy legót. A szerelőket a legnagyobb munka közepette lepte meg a Duna 1954. évi nagy áradása. Végül 1955 májusában indult meg rajta ismét a vasúti forgalom. F: origo.hu




Erről is azt...

Erről is azt hiszem, jobb ha egy linket adnék :

http://www.ujpest.hu/galeria/intezmenyek/helytorteneti_ertesito/uhe-200103-4.pdf 12. - 13. oldal.

Mindenesetre az itt látható képslappal még sehol sem találkoztam. Csak nem saját ?


Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek