Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín)
1996-ban, a bezárás előtt | Forrás:villamosok.hu
leguan | 2011-08-24 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 2011-ben tetőzet nélkül | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 1996-ban | Forrás:villamosok.hu | Fotó:Fejes Balázs
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 2011-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) tűzfal vadszőlővel 1977-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a vadszőlős fal 2011-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 1980-as évek elején a kocsiszín bejárata | Forrás:hampage.hu
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) az 1990-es évek végén a kocsiszín bejárata, már raktár | Forrás:hampage.hu
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a kocsiszín helyének régészeti feltárása 2006-ban | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 2011-ben gaztenger | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín)2008 | a hátsó homlokzat | Forrás:saját fotó | Fotó:smenasl
smenasl | 2011-12-04
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a kocsiszín hátsó, Hunor utcai frontja 2011-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) bontása megkezdődött 2014 novemberében | Forrás:saját fotó
leguan | 2014-11-14
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) már félig eltüntetve | Forrás:saját fotó
leguan | 2014-11-14
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a remíz belső udvara 1960-ban, háttérben a téglagyár | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) forgalmi telep belső 1960-ban | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 1996-ban a forgalmi épület az udvar felől | Forrás:villamosok.hu | Fotó:Fejes Balázs
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) 1996-ban kifelé nézet az udvarból | Forrás:villamosok.hu | Fotó:Fejes Balázs
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a kocsiszín belső tere | Forrás:VEKE.hu
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a pusztuló forgalmi épület, ázástól leszakadt födémek 2011-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2011-08-24
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín)2008 | 2008-as állapot a Táborhegyről | Forrás:saját fotó | Fotó:smenasl
smenasl | 2011-12-04
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) Az I. világháborúban hősi halált halt dolgozók emléktáblája a forgalmi épület déli falán. Már repedezik. | Forrás:saját fotó
leguan | 2012-05-06
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a bontás 2015 november 26. | Forrás:saját fotó
leguan | 2015-11-26
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) a hajdan kerületi védettségű vadszőlős tűzfal bontása | Forrás:saját fotó
leguan | 2015-11-26
Budapest III. kerület | Óbudai remíz (kocsiszín) az udvar felőli homlokzat maradványa | Forrás:saját fotó
leguan | 2015-11-26

Budapest III. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!

Óbudai remíz (kocsiszín)

Cím: Vörösvári út 111-117.
GPS: 47.548503 - 19.030717
Építés éve: 1907
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: leguan
2011:08:24 18:14

Az 1900-as évek elején a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) megnövelt járműállománya  nagyobb tárolási férőhelyet igényelt. Ezért az 1900-as évek elején három új kocsiszín (remíz, forgalmi telep) épült, köztük 1907-ben az óbudai. Ez a kocsiszín ideális volt az év elején elindult Óbuda, Fõ tér – Bécsi út, majd az 1913-ban megnyitott Vörösvári úti, végig kétvágányú villamosvonalak kiszolgálására. 1933-ban, a trolibuszüzem óbudai megindulásával a kocsiszín egy részét elkülönítették a három gumikerekes jármű számára, az üzemegység így 1945-ig, a vonal megszüntetéséig trolibusz járműtelep is volt. A Vörösvári úton közlekedő 11-es és a Bécsi úti 7-es villamosok mellé ide kerültek az 1950. november 7-én megnyílt az Árpád (Sztálin) hídon áthaladó 33, majd a Nagyszombat utcáig közlekedő 66-os és a Hévízi úton közlekedő 5-ös villamosok is. Az 1984. novemberében megindult 1-es, valamint az átépített Bécsi úton járó 17-es villamosoknak is ez a kocsiszín adott otthont.

1996. március 31-én a kocsiszínt bezárták, a villamoskocsikat szétosztották a többi kocsiszín között. Az épület sokáig üresen állt, majd a BKV Rt. eladta. Ezután pár évig raktárhelyiségként szolgált, majd az ingatlant megvásárló és ott lakóparkot tervező befektető 2006-ban első lépésként a forgalmi épület tetőzetét lebontatta, azóta az épület védelem nélkül pusztul (noha mind a homlokzata, mind a tűzfalára felfutott vadszőlő helyi védelem alatt áll).  Ugyanígy lebontották a kocsiszínt is (a szintén védelem alatt álló hátsó, Hunor utcai homlokzata kivételével). Helyén a régészeti feltárás rómaikori épület, vízvezeték, út maradványokat talált, ezért mélygarázs itt nem létesíthető.

Azóta az építkezés leállt, az épületek pusztulnak, a terület gazosodik…..




Szia...

Szia Leguán!

Elkérhetném tőlad az emléktáblás képet? És esetleg nem csináltál róla több képet?

Szia! Természetesen

Szia! Természetesen. Innen jó lesz, vagy küldjem valahova? Egyébként, most hogy bontják az épületet, restaurálták, és felhelyezték a Vörösvári úti iskola falára (ha szükséges lefotózom).

  Az új helyén...

 

Az új helyén már én is le tudom fotózni, ezért kell a régi kép, mert már nincs ott. Jó ez a méret, köszönöm!

OK. Egyébként itt...

OK. Egyébként itt az 1. és a 17. képen látható a forgalmi épületen az emléktábla (a kis "portásházikó" mögötti homlokzati része az L-alakú épület rövidebb szárának). Sajnos én csak a táblát fotóztam, a bővebb környezetét nem.


Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek