Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1900 - 1905 | Előtérban a téglagyár, háttérben a Szent János kórház
tehtube | 2019-01-19 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1874 - 1878 | A téglagyár és környéke az 1870-es években. | Forrás:térkép
tehtube | 2019-01-22
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1903 - 1903 | A téglagyár területe és az előző képből látható része a Homolka térképen
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1896 - 1900 | A téglagyár és kéménye a kép jobb sarkában | Fotó:Klösz
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1900 - 1910 | A téglagyár és agyagbánya a kórház felől
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1909 - 1909 | A megnyitott Pasaréti út először az 1909-es Kogutowicz térképen látszik.
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1910 - 1922 | A gyárkémény és bányaterület az üzem végefelé a kórház erős takarásában | Forrás:fortepan.hu
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1919 - 1919 | 1919-es térképen
tehtube | 2019-01-19
Budapest II. kerület | Pasarét, téglagyár
1934 - 1938 | A BBTE sportpályái a bányagödörben és a bérvillák a gyár volt területén a harmincas évek közepén
tehtube | 2019-01-19

Budapest II. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!

Pasarét, téglagyár

Építés éve:
Beküldte: tehtube
2019:01:19 10:09

Volt Pasaréten egy téglagyár, a Pesti Kőszénbánya és téglagyár társulat, mely a századfordulótól a városfejlesztés akadályozójává vált. Meg is szűnt az 1920-as évek elejére. A területe a mai Lórántffy Zsuzsanna lépcsőnél kezdődött és a vége a mai Gyergyó és Júlia utcák között volt. Hosszában a mai Szilágyi Erzsébet fasor és a Herman Ottó út határolta.  A későbbi Pasaréti út alsó szakasza gyakorlatilag a gyártelep egy belső útja volt, mely kettévágta a gyártási és bányászati területeket. 1909-től ezt a szakaszt bekötötték a felsőbb Pasaréti útba és megnyitották a közforgalom számára, de még az úton keresztül folyt a termelés vagy 10 évig. Emiatt is alakult ki, hogy Pasarét legrégebbi házai nem ezen, a városhoz legközelebbi részen találhatók, hanem kijjebb, a Házmán utca környékén. A bányaterület helyére előbb parkosítást terveztek, majd a BBTE sportpályái kerültek. További részletek, Siklóssy László: Hogyan épült Budapest? 474-475. oldal





Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!