Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás
madártávlatból 1940 körül | Forrás:obuda.hu
leguan | 2012-01-18 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás resti és váróterem bejárat a '30-as években | Forrás:Fortepan
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás 2012-ben, bejáratok átalakítva | Forrás:saját fotó
leguan | 2012-01-21
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás bejárat | Forrás:Fortepan
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás 2012-ben | Forrás:saját fotó
leguan | 2012-01-21
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás bejárat közelről | Forrás:Fortepan
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás a resti előtt | Forrás:Fortepan
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás 1952 december 26-i baleseti helyszín az út felől
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás 1952 december 26-i baleseti helyszín a Duna felől
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás térkép 1895-ből | Forrás:Budapest régi térképei, Arcanum 2005.
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás térkép 1912-ből | Forrás:Budapest régi térképei, Arcanum 2005.
leguan | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás2009 | Buda-Császárfürdő állomás váróterme és restije | Forrás:norc.hu
Ády | 2012-01-18
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1603 - 1603 | Újlaki/Felhévíz 1603-ban
Kees | 2012-02-15
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1935 | Budapest, II. Komjádi Béla (Zátony, Monitor) utca a Frankel Leó (Zsigmond) utca felé nézve. | Forrás:Fortepan
Kees | 2012-02-15
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1930 - 1935 | Budapest, II. Árpád Fejedelem útja (Újlaki rakpart) a Komjádi Béla (Zátony, Monitor) utca felől, a Buda-Császárfürdő állomásépület emeletéről nézve. | Forrás:Fortepan
Kees | 2012-02-15
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1940 | Budapest, II. Komjádi Béla (Zátony, Monitor) utca a Frankel Leó (Zsigmond) utca felé nézve. | Forrás:Fortepan
Kees | 2012-02-15
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1684 | Újlak 1684-ben. | Forrás:BNF gallica.bnf.fr
Kees | 2012-02-17
Budapest II. kerület | Buda-Császárfürdő vasútállomás1686 | Újlak ostrom alatt. | Forrás:BNF gallica.bnf.fr
Kees | 2012-02-17

Budapest II. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Budaújlaki vízmű
Árpád fejedelem útja 50a
Margitpark a Lukácsfürdővel
Árpádfejedelem útja
Szentendrei HÉV végállomás
Árpád fejedelem útja

Buda-Császárfürdő vasútállomás

Cím: Árpád fejedelem útja 12.
GPS: 47.520875 - 19.037803
Építés éve:
Beküldte: leguan
2012:01:18 15:55

Az 1892-ben elkészült „Duna jobb parti körvasút” az  Óbuda és a Déli pályaudvar vasútállomások összekötését célozta. Az Óbuda állomáson az esztergomi vasútvonalhoz csatlakozott, a Filatorigát állomáson pedig az 1888-ban megnyitott szentendrei HÉV-vonalhoz.  Így az ezen a vonalon lévő Buda-Császárfürdő állomást a HÉV-en kívül az esztergomi vonat is használhatta végállomásként. Egészen 1896-ig, amikor az újpesti  „északi összekötő híd” megépülésével a vonatok már a Nyugati pályaudvarra mehettek.

A II. világháborúban azonban a híd bombázás és robbantás miatt használhatatlanná vált, egészen az 1955-ös felújításáig. Így ebben az időszakban ismét az esztergomi vasút végállomása lett Buda-Császárfürdő.  Így történhetett meg – hibás váltókezelés miatt –,  hogy 1952 december 26-án a  Szentendréről érkező (favázas kocsikkal közlekedő) HÉV belerohant a visszaindulásra várakozó esztergomi szerelvény mozdonyába. A baleset 26 halottat és 57 sebesültet követelt. (A mulasztással vádolt váltókezelőt másnap statáriális ítélettel kivégezték.)

A Buda-Császárfürdő állomás váróterme és restije az Óbudai rakpart (később Újlaki rakpart, 1939-től Árpád fejedelem útja) és a Zátony (később Monitor, jelenleg Komjádi  Béla) utca sarkán lévő lakóház földszintjén volt.




Ez bizony nagy...

Ez bizony nagy meglepetés volt, nagy öröm. Köszönöm!

Nagy örömmrl...

Nagy örömmrl ismertem fel dédnagyszüleim a képen, köszönöm a felvételek közlését és az épület történetét! Ezen az állomáson kezdett édesanyám pénzt keresni, hogy ötödmagával eltartson minket. Mivel? Deminozsokban hordta a Császárfürdö forrásának vizét és a nyakába akasztott tálcán lévö poharakba mérte ki a vonaton indulóknak, érkezöknek...

Nagyon köszönöm...

Nagyon köszönöm ezt a közlést. Az ilyen kapcsolódások teszik élővé azokat az épületeket, városrészeket, amiket itt összegyűjtögetünk.

Leguan, zseniális...

Leguan, zseniális vagy!

:-)

:-)

a...

a "madártávlatból az 50-es években" feliratú kép biztos nem az ötvenes években készült: a duna hidak (margit+erzsébet) a régiek, a palotán még a háború előtti kupola, a fehér ház helyett pedig még lakóház áll a duna partján.

Igaz, ráadásul...

Igaz, ráadásul még baloldali közlekedés látható, tehát  1941 előtt készült. Javítom.

55 ben...

55 ben költöztünk oda. Akkor lenn még forgalmi iroda volt, emlékszem anyámmal lementünk és vittünk apunak vacsorát, mert ott teljesített szolgálatot. A mellettünk lévő épületeket a hatvanas évek elején bontották le. Mindig féltem, amikopr estefelé mentünk haza, a romos épületektől. Aztán játszótér lett a helyén, majd a Csaszinak a kupolája. Szép kép, szép emlékek. Köszi.

Az Újpesti vasúti...

Az Újpesti vasúti hidat illetően az északi összekötő híd téves elnevezés (lásd a Wikipédián a vitát), és valószínűleg az 1953-as újjáépítéssel születhetett. Használatát mellőzni javaslom.

A köznyelvben...

A köznyelvben elterjedtebb az "északi összekötő", tehát ha nem hivatalos dokumentumot írunk, nem kell ezt mellőzni (egyébként idézőjelbe tettem).---- Az csak mellékes megjegyzés, hogy az "északi" pontosabb, mint az "újpesti", hiszen ezzel a logikával "aquincumi" is lehetne.


Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek