Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete
Déli Pályaudvar új épülete | Forrás:Saját fotó - 2010
Ády | 2010-08-16 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1974 | | Forrás:Saját - újság
Ády | 2011-07-21
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1974 | | Forrás:Saját - Budapest folyóirat
Ády | 2010-08-16
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1974 | | Forrás:Saját - Budapest folyóirat
Ády | 2010-08-16
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1977 | | Forrás:Saját - Budapest folyóirat
Ády | 2010-08-23
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1978 | | Forrás:képeslap részlet
Ády | 2010-08-16
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1978 |
Ády | 2010-08-26
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1980 | | Forrás:Kártyanaptár
Ády | 2013-07-05
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1986 | | Forrás:Lártyanaptár
Ády | 2014-06-18
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1988 |
Ády | 2010-08-16
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete1988 |
Ády | 2010-08-16
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete2011 | | Fotó:Ády
Ády | 2011-07-21
Budapest I. kerület | Déli Pályaudvar új épülete2011 | Panoráma | Fotó:Ády
Ády | 2011-06-25

Budapest I. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!

Déli Pályaudvar új épülete

Cím: Déli pályaudvar
GPS: 47.500126 - 19.024598
Építés éve: 1973
Tervezte: Kővári György
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2010:08:16 13:44

Pedig a Déli többet érdemelne: otthona a hetvenes évek hazai építészetének egyik emblematikus épülete, a kor technológiájának és építészetének kiváló példája. És nem utolsósorban balatoni nyaralásaink kiindulópontja. A tervező nehéz feladatot kapott: az épületet két meglévő út közötti V-alakzatba, hegyvidék és síkság találkozásához kellett illeszteni úgy, hogy közben az akkor még csak épülő 2-es metróhoz (a Déli pu. és a Deák tér közötti metrószakasz 1973. december 6-án nyílt meg), a meglévő villamosvonalakhoz és az autós forgalmi sávokhoz is illeszkedjen, de az innen nyíló remek panoráma adta lehetőséget is kihasználja. Kővári György és munkatársai mindezt magas színvonalon oldották meg. A sík terület és a hegyvidék találkozását kicsiben is le kívánta képezi az épület: az előtte levő aluljáró, és a felette végighúzódó épülettömeg a völgy-hegyvidék találkozástidézi. A hosszan elnyúló homlokzatot Kővári enyhe ívvel és hármas vízszintes osztással tette tagoltabbá. A sötétített üveg kívülről a Vár panorámáját tükrözi és eltakarja a mögötte zajló nagy forgalmat, belülről pedig óriási, szélesvásznú panorámát nyújt. Az utascsarnok légkondicionálással és árnyékolt üvegfallal készült. A tervezőt dicséri, hogy az üvegfal megszakítás nélkül fut végig a homlokzaton, mintha az emeleti födém csak lebegne a pénztárcsarnok felett.  Az épület előtti tér célja egy kis "gyalogos fórum" kialakítása volt - ezt azonban a sok aszfalt és az időközben ugrásszerűen megnőtt autóforgalom megölte. A sülyesztett tér viszont az északi lezárásnak köszönhetően szélvédett.  A kis téren az op-art mestere, Victor Vasarely 1986-ban készült szobra áll. F: hg.hu

 




Déli

Kicsit átszerkesztettem az új képek miatt (a másikat töröltem), ettől blogos méretű lett,
de nem tudtam abbahagyni a fényképezést  :o)

Kuned!

A hozzátöltésedet köszönöm, de ez inkább a régebbi pályaudvar.


Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek