Budapest I. kerület | Budavári sikló
1900 - 1910 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-09-12 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest I. kerület | Budavári sikló 1900 körül | Forrás:rezkarcvasar.hu
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló1945 - 1950 | | Forrás:fortepan.hu (9103)
Ády | 2011-08-28
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 | A sikló újjáépítése | Forrás:panoramio | Fotó:s@sy
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló1987 | Budavári sikló | Forrás:Képeslap
Ády | 2010-11-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 - 1989 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-07-25
Budapest I. kerület | Budavári sikló1989 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-07-14
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 - 1989 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2014-05-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló1870 - 1995 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2014-09-11
Budapest I. kerület | Budavári sikló Saját fotó/2007
Luigi | 2010-11-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló2002 | | Forrás:funuculars.net
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló Napjainkban | Forrás:wikipedia
Ády | 2010-11-23

Budapest I. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Alagút
Clark Ádám tér
Lánchíd az alagúttal
Clark Ádám tér
Lánchíd az alagúttal
Clark Ádám tér
Nulla kilométerkő
Clark Ádám tér

Budavári sikló

Cím: Clark Ádám tér
GPS: 47.497785 - 19.039146
Építés éve: 1886 - 1870
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2010:11:23 13:36

A Budavári Sikló egy speciális vasút, mely a Lánchíd Budai hídfőjét köti össze a Budavári palotával. Egyik végállomása az Alagút Duna-parti bejáratánál, a másik pedig a Budavári palota és a Sándor-palota között található. A Sikló 1987 óta, a Budapest Duna-parti látképének részeként a Világörökség részét képezi.

A Budavári Sikló megépítése
A legelső, még gőzüzemű Siklót Széchenyi Ödön indítványozására építették 1868-70 között építették Wohlfahrt Henrik tervei alapján. Felavató ünnepsége 1870 március 2-án volt, különlegességét jól mutatja, hogy ez volt Európában a második ilyen vasúti szerkezet. 1928-ig, az autóbusz közlekedés beindulásáig az I. kerületben ez a 95 méter szakaszon közlekedő, 50 méteres szintkülönbséget áthidaló vasút volt az egyetlen tömegközlekedési lehetőség a Vár megközelítéséhez.

A Sikló örök
A Sikló második világháborúban súlyosan megrongálódott a bombázások alatt, miután helyreállítása sokáig elhúzodott . Végül 1986 június 4-én indult el újra, de akkor már villanymotor meghajtású vasútként. 2009-ben kocsijait is felújították, így ma eredeti pompájában szállítja utasait. A Budavári Sikló népszerűsége máig töretlen, a Fogaskerekű vasúttal egyetemben Budapest kuriózumainak és turisztikai vonzerejének egyik legkülönlegesebb példája. F: budapest.varosom.hu





Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek