Budapest I. kerület | Budavári sikló
1900 - 1910 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-09-12 Nagy kép
Van képed a helyhez?Képnézet váltás
Budapest I. kerület | Budavári sikló 1900 körül | Forrás:rezkarcvasar.hu
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló1945 - 1950 | | Forrás:fortepan.hu (9103)
Ády | 2011-08-28
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 | A sikló újjáépítése | Forrás:panoramio | Fotó:s@sy
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló1987 | Budavári sikló | Forrás:Képeslap
Ády | 2010-11-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 - 1989 | | Forrás:képeslap
Ády | 2011-07-25
Budapest I. kerület | Budavári sikló1989 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2011-07-14
Budapest I. kerület | Budavári sikló1986 - 1989 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2014-05-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló1870 - 1995 | | Forrás:Képeslap
Ády | 2014-09-11
Budapest I. kerület | Budavári sikló Saját fotó/2007
Luigi | 2010-11-23
Budapest I. kerület | Budavári sikló2002 | | Forrás:funuculars.net
multbanezo50 | 2013-01-27
Budapest I. kerület | Budavári sikló Napjainkban | Forrás:wikipedia
Ády | 2010-11-23

Budapest I. kerület | Keresés a címben:

A betűk begépelése közben megjelennek a hasonló címek (utca, tér, stb) az adott városból!
Alagút
Clark Ádám tér
Budai Népszínház
Clark Ádám tér 1-2
Lánchíd az alagúttal
Clark Ádám tér
Lánchíd az alagúttal
Clark Ádám tér
Nulla kilométerkő
Clark Ádám tér

Budavári sikló

Cím: Clark Ádám tér
GPS: 47.497785 - 19.039146
Építés éve: 1886 - 1870
Tervezte:
Kivitelezte:
HRSZ:
Beküldte: Ády
2010:11:23 13:36

A Budavári Sikló egy speciális vasút, mely a Lánchíd Budai hídfőjét köti össze a Budavári palotával. Egyik végállomása az Alagút Duna-parti bejáratánál, a másik pedig a Budavári palota és a Sándor-palota között található. A Sikló 1987 óta, a Budapest Duna-parti látképének részeként a Világörökség részét képezi.

A Budavári Sikló megépítése
A legelső, még gőzüzemű Siklót Széchenyi Ödön indítványozására építették 1868-70 között építették Wohlfahrt Henrik tervei alapján. Felavató ünnepsége 1870 március 2-án volt, különlegességét jól mutatja, hogy ez volt Európában a második ilyen vasúti szerkezet. 1928-ig, az autóbusz közlekedés beindulásáig az I. kerületben ez a 95 méter szakaszon közlekedő, 50 méteres szintkülönbséget áthidaló vasút volt az egyetlen tömegközlekedési lehetőség a Vár megközelítéséhez.

A Sikló örök
A Sikló második világháborúban súlyosan megrongálódott a bombázások alatt, miután helyreállítása sokáig elhúzodott . Végül 1986 június 4-én indult el újra, de akkor már villanymotor meghajtású vasútként. 2009-ben kocsijait is felújították, így ma eredeti pompájában szállítja utasait. A Budavári Sikló népszerűsége máig töretlen, a Fogaskerekű vasúttal egyetemben Budapest kuriózumainak és turisztikai vonzerejének egyik legkülönlegesebb példája. F: budapest.varosom.hu





Hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak!

Közeli helyek